már 2 858 tag lépett be valamely pénztárba rajtunk keresztül

MBH Egészségpénztár Útmutató 2025

Írta:

Diószegi Dániel

Frissítve

2025.05.19.
20% kedvezmény a Dimenzió-Med Egészségközpontba

átirányít a MBH oldalára

Kalkulátor

Az MBH Egészségpénztár a harmadik legnagyobb pénztár és még egy nagynevű bank is áll mögötte. Mindez garancia arra, hogy az itt tartott megtakarításod biztonságban lesz.

Mielőtt belevágok a pénztárral kapcsolatos részletekbe, nézzük meg, hogy mégis mennyit spórolhatsz MBH Egészségpénztár tagként?

A lenti kalkulátor megmutatja, hogy az idei befizetésed után mennyi adóvisszatérítést kapsz és ebből mennyi marad a pénztári költségek levonása után.

Add meg, hogy idén mennyit tervezel egészségügyi kiadásokra költeni egészségpénztáron keresztül ⬇️

Befizetés:

120 000 Ft/év

Adóvisszatérítés 2025:

24 000 Ft
Megtakarításod költségek után:
Adóvisszatérítés költségekkel (belépési díj, kártya díj, befizetési költség) csökkentett összege pénztártagság 1. évében
12 200 Ft

A lenti kedvezményekkel és nyereményjátékokkal pedig még tovább növelheted a megtakarítás mértékét.

Az MBH egészségpénztár tagjai 20% kedvezménnyel vehetik igénybe a Dimenzió-Med Egészségközpont szolgáltatásait.

MBH Egészségpénztár Belépés

Az MBH Egészségpénztárba teljesen online, pár perc alatt be tudsz lépni. A Pmt. szerinti azonosításnál, ami nélkülözhetetlen ahhoz, hogy egészségkártyával tudj fizetni vagy a pénztár kifizesse a beküldött számlákat, több opcióból is választhatsz.

1. lépés: Kattints ide, ami átirányít az MBH oldalára. Kattints bele a Pmt. és Adatkezelési tájékoztató pontokba, majd nyomd meg a „Belépés indítása” gombot.

2. lépés: Add meg a személyes adataidat. Majd töltsd ki a nyilatkozatokat, aztán ha időd engedi add meg az opcionális adatokat, de ezt később is megteheted.

3. lépés: Tekintsd át a felvitt adataidat, fogadd el a nyilatkozatot a belépésről és kattints a „Beadás” gombra. A belépési nyilatkozatot ments le magadnak is. pdf formátumban.

4. lépés: Fizesd be a vállalt tagdíjnak megfelelő összeget.

Mi az a Pmt. azonosítás és miért van szükség rá?

A Pmt. azonosítás olyan folyamat, amit a pénzügyi intézmények végeznek annak érdekében, hogy ellenőrizzék, ki is vagy valójában, amikor számlát nyitsz vagy pénzügyi szolgáltatást veszel igénybe. Ez a folyamat azért szükséges, hogy megakadályozzák a pénzmosást és a terrorizmus finanszírozását.

Lássuk milyen opcióid vannak ezt elvégezni.

1) Fotózd le a személyazonosító igazolványod mindkét oldalát és a lakcímkártyád lakcímet tartalmazó oldalát.

2) Nyisd meg a DÁP applikációt. A telefonodról válaszd ki a .pdf formátumban lementett belépési nyilatkozatot, lépj tovább, add meg az aláírás jelszavad, ezt követően pillanatokon belül megtörténik az aláírás. Sikeres aláírást követően mentsd le az aláírt dokumentumot, mert az alkalmazás nem fogja tárolni azt. Ugyanezt tedd meg az okmányaidról készült fotókkal is. 

3) Lépj be az MBH Egészségpénztár Tagi Portáljára és a Dokumentum feltöltés menüpontban tölts fel mindent.

Segítség, ha a DÁP app-odban még nem írtál alá elektronikusan:

Ahhoz, hogy digitálisan alá tudj írni, szükséged lesz egy aláírásjelszóra és aláíró tanúsítványra.

Ha még nincs tanúsítványod, a DÁP alkalmazás főoldalán kattints a digitális aláírás menüre, adj meg egy jelszót, erősítsd meg azt, majd az alkalmazás utasításait követve igényeld aláíró tanúsítványod.

E-mailt kapsz, mikor megérkezett az aláíró tanúsítványod. Ezt követően az „Aláírás indítása” gombra koppintva indíthatod az aláírás folyamatát.

Ebben az esetben először regisztrálnod kell a DÁP alkalmazásba, majd beállítanod az elektronikus aláírást. Ne ijedj meg, végig vezetünk minden lépésen.

1) DÁP alkalmazás regisztráció

  1. Első lépésként töltsd le a DÁP applikációt és kattints a “Regisztráció megkezdése” gombra.
  2. A négyzetekben jelöld, hogy elmúltál 14 éves és elfogadod a szerződési feltételeket. Kattints a “Tovább” gombra.
  3. Fogadd el az adatvédelmi beállításokat.
  4. Adj meg egy 6 számjegyű kódot, amit jelszóként szeretnél használni, majd erősítsd meg. Ha szeretnéd, engedélyezd a biometrikus (touch id, face id) azonosítást.
  5. Válaszd ki, hogy eSzemélyi igazolvánnyal rendelkezel.
  6. Az azonosításhoz fotózd be a telefonoddal az eSzemélyi igazolványod hátoldalát.
  7. Add meg az az eSzemélyi igazolványod PIN kódját. A PIN-kód az eSzemélyi aktiválásakor beállított 6 számjegyből álló kód.
  8. Olvasd be az eSzemélyi igazolványt a telefonod NFC-olvasójával.
  9. Add meg az e-mail címed és a mobilszámod. Ezzel digitális állampolgárrá váltál.


2) Elektronikus aláírás beállítása és folyamata

Ahhoz, hogy digitálisan alá tudj írni, szükséged lesz egy aláírásjelszóra és aláíró tanúsítványra.

  1. A DÁP alkalmazás főoldalán kattints a digitális aláírás menüre, adj meg egy jelszót, erősítsd meg azt, majd az alkalmazás utasításait követve igényeld aláíró tanúsítványod.
  2. Fotózd le a személyazonosító igazolványod mindkét oldalát és a lakcímkártyád lakcímet tartalmazó oldalát.
  3. E-mailt kapsz, mikor megérkezett az aláíró tanúsítványod. Ezt követően az „Aláírás indítása” gombra koppintva indíthatod az aláírás folyamatát.
  4. A telefonodról válaszd ki a .pdf formátumban lementett belépési nyilatkozatot, lépj tovább, add meg az aláírás jelszavad, ezt követően pillanatokon belül megtörténik az aláírás. Sikeres aláírást követően mentsd le az aláírt dokumentumot, mert az alkalmazás nem fogja tárolni azt. Ugyanezt tedd meg az okmányaidról készült fotókkal is. 


3) Lépj be az MBH Egészségpénztár Tagi Portáljára és a Dokumentum feltöltés menüpontban tölts fel mindent.

Ebben az esetben először aktiválnod kell a személyidet, aztán regisztrálsz a DÁP alkalmazásba, majd beállítod az elektronikus aláírást. Ha ezek megvannak, már teljesen online be tudsz lépni a Pénztárba. Ne ijedj meg, végig vezetünk minden lépésen.

1) eSzemélyi aktiválása Androidos telefonnal

  1. Töltsd le az eSzemélyiM mobilalkalmazást és fogadd el a feltételeket.
  2. Válaszd a PIN kódok ellenőrzése menüt és a személyidet tedd a telefon hátlapjához.
  3. Kattints az Aktiválás gombra.
  4. Írd be az eSzemélyidhez tartozó 5 jegyű PIN kódot. (ez a zöld kártyán található, amit a személyihez kaptad.)
  5. Kattints a Tovább gombra.
  6. Hozz létre egy saját, 6 számjegyű kódot, amit jelszóként fogsz használni. Majd erősítsd meg.
  7. Kattints az Aktiválás gombra és ezzel a lépéssel készen is vagy.


2) DÁP alkalmazás regisztráció

  1. Töltsd le a DÁP applikációt és kattints a “Regisztráció megkezdése” gombra.
  2. A négyzetekben jelöld, hogy elmúltál 14 éves és elfogadod a szerződési feltételeket. Kattints a “Tovább” gombra.
  3. Fogadd el az adatvédelmi beállításokat.
  4. Adj meg egy 6 számjegyű kódot, amit jelszóként szeretnél használni, majd erősítsd meg. Ha szeretnéd, engedélyezd a biometrikus (touch id, face id) azonosítást.
  5. Válaszd ki, hogy eSzemélyi igazolvánnyal rendelkezel.
  6. Az azonosításhoz fotózd be a telefonoddal az eSzemélyi igazolványod hátoldalát.
  7. Add meg az az eSzemélyi igazolványod PIN kódját. A PIN-kód az eSzemélyi aktiválásakor beállított 6 számjegyből álló kód.
  8. Olvasd be az eSzemélyi igazolványt a telefonod NFC-olvasójával.
  9. Add meg az e-mail címed és a mobilszámod. Ezzel digitális állampolgárrá váltál.


3) Elektronikus aláírás beállítása és folyamata

Ahhoz, hogy digitálisan alá tudj írni, szükséged lesz egy aláírásjelszóra és aláíró tanúsítványra.

  1. A DÁP alkalmazás főoldalán kattints a digitális aláírás menüre, adj meg egy jelszót, erősítsd meg azt, majd az alkalmazás utasításait követve igényeld aláíró tanúsítványod.
  2. Fotózd le a személyazonosító igazolványod mindkét oldalát és a lakcímkártyád lakcímet tartalmazó oldalát.
  3. E-mailt kapsz, mikor megérkezett az aláíró tanúsítványod. Ezt követően az „Aláírás indítása” gombra koppintva indíthatod az aláírás folyamatát.
  4. A telefonodról válaszd ki a .pdf formátumban lementett belépési nyilatkozatot, lépj tovább, add meg az aláírás jelszavad, ezt követően pillanatokon belül megtörténik az aláírás. Sikeres aláírást követően mentsd le az aláírt dokumentumot, mert az alkalmazás nem fogja tárolni azt. Ugyanezt tedd meg az okmányaidról készült fotókkal is. 


4) Lépj be az MBH Egészségpénztár Tagi Portáljára és a Dokumentum feltöltés menüpontban tölts fel mindent.

Ebben az esetben, ha online szeretnéd az azonosítást elvégezni, sajnos nem tudod megúszni, hogy először is bemenj egy Kormányablakba, ahol gyorsan segítenek Neked az eSzemélyid aktiválásában és a DÁP alkalmazás regisztrációjában.

Ezt követően már csak be kell állítanod az elektronikus aláírást:

Ahhoz, hogy digitálisan alá tudj írni, szükséged lesz egy aláírásjelszóra és aláíró tanúsítványra.

  1. A DÁP alkalmazás főoldalán kattints a digitális aláírás menüre, adj meg egy jelszót, erősítsd meg azt, majd az alkalmazás utasításait követve igényeld aláíró tanúsítványod.
  2. Fotózd le a személyazonosító igazolványod mindkét oldalát és a lakcímkártyád lakcímet tartalmazó oldalát.
  3. E-mailt kapsz, mikor megérkezett az aláíró tanúsítványod. Ezt követően az „Aláírás indítása” gombra koppintva indíthatod az aláírás folyamatát.
  4. A telefonodról válaszd ki a .pdf formátumban lementett belépési nyilatkozatot, lépj tovább, add meg az aláírás jelszavad, ezt követően pillanatokon belül megtörténik az aláírás. Sikeres aláírást követően mentsd le az aláírt dokumentumot, mert az alkalmazás nem fogja tárolni azt. Ugyanezt tedd meg az okmányaidról készült fotókkal is. 

 

Végül lépj be az MBH Egészségpénztár Tagi Portáljára és a Dokumentum feltöltés menüpontban tölts fel mindent.

Ha még régi személyid van és online szeretnéd az azonosítást elvégezni, sajnos nem tudod megúszni, hogy először is bemenj egy Kormányablakba, ahol igényelni tudod az új eSzemélyid.

Miután megérkezett, ezt aktiválnod / aktiváltatnod kell, majd regisztrálsz a DÁP alkalmazásba, és beállítod az elektronikus aláírást. Ne ijedj meg, végig vezetünk ezeken a lépéseken.

1) eSzemélyi aktiválása

iPhone-al:

Ha iPhone-od van, Kormányablakos átvétellel kérd az új személyid, és ahogy megérkezett, aktiváltasd is be. Sajnos iPhone-al online aktiválás jelenleg nem lehetséges. Ha már ott vagy, a DÁP alkalmazás regisztrációjával is tudnak Neked segíteni, így ugorhatsz is a 3)-as ponthoz.

Androidos telefonnal:

Kérheted postázással is az új személyidet, mert otthonról is tudod aktiválni.

  1. Töltsd le az eSzemélyiM mobilalkalmazást és fogadd el a feltételeket.
  2. Válaszd a PIN kódok ellenőrzése menüt és a személyidet tedd a telefon hátlapjához.
  3. Kattints az Aktiválás gombra.
  4. Írd be az eSzemélyidhez tartozó 5 jegyű PIN kódot. (ez a zöld kártyán található, amit a személyihez kaptad.)
  5. Kattints a Tovább gombra.
  6. Hozz létre egy saját, 6 számjegyű kódot, amit jelszóként fogsz használni. Majd erősítsd meg.
  7. Kattints az Aktiválás gombra és ezzel a lépéssel készen is vagy.


2) DÁP alkalmazás regisztráció

  1. Töltsd le a DÁP applikációt és kattints a “Regisztráció megkezdése” gombra.
  2. A négyzetekben jelöld, hogy elmúltál 14 éves és elfogadod a szerződési feltételeket. Kattints a “Tovább” gombra.
  3. Fogadd el az adatvédelmi beállításokat.
  4. Adj meg egy 6 számjegyű kódot, amit jelszóként szeretnél használni, majd erősítsd meg. Ha szeretnéd, engedélyezd a biometrikus (touch id, face id) azonosítást.
  5. Válaszd ki, hogy eSzemélyi igazolvánnyal rendelkezel.
  6. Az azonosításhoz fotózd be a telefonoddal az eSzemélyi igazolványod hátoldalát.
  7. Add meg az az eSzemélyi igazolványod PIN kódját. A PIN-kód az eSzemélyi aktiválásakor beállított 6 számjegyből álló kód.
  8. Olvasd be az eSzemélyi igazolványt a telefonod NFC-olvasójával.
  9. Add meg az e-mail címed és a mobilszámod. Ezzel digitális állampolgárrá váltál.


3) Elektronikus aláírás beállítása és folyamata

Ahhoz, hogy digitálisan alá tudj írni, szükséged lesz egy aláírásjelszóra és aláíró tanúsítványra.

  1. A DÁP alkalmazás főoldalán kattints a digitális aláírás menüre, adj meg egy jelszót, erősítsd meg azt, majd az alkalmazás utasításait követve igényeld aláíró tanúsítványod.
  2. Fotózd le a személyazonosító igazolványod mindkét oldalát és a lakcímkártyád lakcímet tartalmazó oldalát.
  3. E-mailt kapsz, mikor megérkezett az aláíró tanúsítványod. Ezt követően az „Aláírás indítása” gombra koppintva indíthatod az aláírás folyamatát.
  4. A telefonodról válaszd ki a .pdf formátumban lementett belépési nyilatkozatot, lépj tovább, add meg az aláírás jelszavad, ezt követően pillanatokon belül megtörténik az aláírás. Sikeres aláírást követően mentsd le az aláírt dokumentumot, mert az alkalmazás nem fogja tárolni azt. Ugyanezt tedd meg az okmányaidról készült fotókkal is. 


4) Lépj be az MBH Egészségpénztár Tagi Portáljára és a Dokumentum feltöltés menüpontban tölts fel mindent.

Ha nem ragaszkodsz az online azonosításhoz, az alábbiakat kell tenned:

Nyomtasd ki és írd alá a .pdf formátumban lementett belépési nyilatkozatot.

Fotózd le a személyazonosító igazolványod mindkét oldalát és a lakcímkártyád lakcímet tartalmazó oldalát. Ezeket is nyomtasd ki.

Mindezt leadhatod valamelyik ügyfélszolgálaton. Vagy beküldheted postán is az MBH Gondoskodás Egészségpénztár, 1396 Budapest Pf. 453 címre.

Nem! Magyarországon jogszabály rendelkezik arról, hogy pénztári tagi szervezőként nem számolhatnak fel extra költséget, így az pontosan ugyanannyiba kerül, mintha a belépést közvetlenül a pénztáron vagy más tagszervezőn keresztül tennéd.

Mi az a Pmt. azonosítás és miért van szükség rá?

A Pmt. azonosítás nélkülözhetetlen ahhoz, hogy egészségkártyával tudj fizetni vagy a pénztár kifizesse a beküldött számlákat. Egy olyan folyamat, amit a pénzügyi intézmények végeznek annak érdekében, hogy ellenőrizzék, ki is vagy valójában, amikor számlát nyitsz vagy pénzügyi szolgáltatást veszel igénybe. Ez a folyamat azért szükséges, hogy megakadályozzák a pénzmosást és a terrorizmus finanszírozását.

Jó hír, hogy erre is van egyszerű online megoldás! ⬇️

Pmt. azonosítás folyamata az MBH Egészségpénztárnál lépésről lépésre 👣

Ide kattintva tudod letölteni az átvilágítási adatlapot, mellé a személyi igazolvány mindkét oldalának, és a lakcímkártya címes oldalának másolata szükséges.

Ezeket három féle módon tudod eljuttatni a Pénztárnak:

1) E-mailben,

2) Tagi portálon feltöltve,

3) Postai úton.

Ha nincs Ügyfélkapu+-od:

 Töltsd ki az adatlapot, nyomtasd ki, és írd alá.  Ezt és a személyi igazolványod mindkét oldalának, valamint a lakcímkártyád címes oldalának másolatát küldd el postán az MBH Gondoskodás Egészségpénztár, 1396 Budapest Pf. 453 címre.

Ha van Ügyfélkapu+-od:

1) Kattints ide, ami átirányít az epapír oldalára.

2) Jelentkezz be ügyfélkapu+-al.

3) A megjelenő felületen válassz ki bármilyen témacsoportot és azon belül ügytípust, majd a felkínált címzettet. Írj 1-2 karaktert a levél tárgyához és levél szövegéhez. Ez csak azért kell, hogy tovább tudj lépni a dokumentum hitelesítéshez, a „levelet” nem fogod elküldeni a végén.

4) Kattints a „Tovább a csatolmányokhoz” gombra. Töltsd fel a kitöltött dokumentumot és kattints a „Hitelesítés” gombra.

5) Pár másodperc múlva megjelenik az üzenet, hogy „A hitelesítés sikeresen megtörtént.” Görgess lejjebb és kattints  a „Letöltés” gombra. Kész is van az AVDH bélyegzővel ellátott, vagyis hitelesítve aláírt dokumentumod.

6) Ezt és a személyi igazolványod mindkét oldalának, valamint a lakcímkártyád címes oldalának másolatát küldd el az ugyfel@mbhep.hu e-mail címre vagy regisztrálj a tagi portálra és töltsd fel ott.

Ez a 2 perces videó is végigvezet a hitelesített aláírás folyamatán. ⬇️

Nem! Magyarországon jogszabály rendelkezik arról, hogy pénztári tagi szervezőként nem számolhatnak fel extra költséget, így az pontosan ugyanannyiba kerül, mintha a belépést közvetlenül a pénztáron vagy más tagszervezőn keresztül tennéd.

Ezekre költhetsz MBH Egészségpénztárral

Mindennapi egészségügyi kiadások

Olyan hétköznapi kiadásokra jár a 20 százalékos adóvisszatérítés, mint gyógyszervásárlás, fogorvosi kezelés vagy a kontaktlencséid. Alább kategóriánként összegyűjtöttem, hogy mi mindent számolhatsz el pénztári számládon.

Az  Allianz Egészségpénztár minden magyarországi gyógyszertár számláját elfogadja. 

Az alábbi termékek bármely boltban (nem csak gyógyszertárak) elszámolhatóak:

  • gyógyszerek
  • gyógyvizek, gyógyiszap
  • OÉGYI engedéllyel rendelkező gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények
  • házi ápolás eszközei (pl.lázmérő, stb.) kötszerek, fertőtlenítő szerek
  • gyógyászati segédeszközök

Gyógyászati segédeszközök és orvostechnikai eszközök is elszámolhatóak:

  • ortopéd cipők
  • lúdtalpbetétek
  • törzsfűzők és ortézisek
  • személyes mozgás nem testen viselt segédeszközei
  • mozgásszervi betegek otthoni segítő eszközei
  • mozgásszervi betegségek terápiás eszközei
  • kültakaró betegségeinek segédeszközei
  • sérvek, hasfali izomzat gyengülésének segédeszközei
  • emlőbetegségek segédeszközei
  • légzőszervi betegségek segédeszközei, terápiás eszközei
  • anyagcsere-betegségek segédeszközei
  • parenterális otthoni gyógyszerterápia segédeszközei
  • fecskendők, tűk keringési betegségek segédeszközei
  • gastrointestinalis betegségek segédeszközei
  • mesterséges táplálás segédeszközei
  • urogenitalis betegségek segédeszközei
  • hallószervi betegségek segédeszközei
  • hallókészülékek és tartozékok kiegészítők
  • fogászati segédeszközök
  • fogpótlások segédeszközei
  • fogszabályozás segédeszközei
  • vérnyomásmérők
  • vércukorszintmérők
  • hagyományos és digitális hőmérők
  • házi víztisztító készülékek
  • házi légtisztító készülékek
  • párologtató, párásító készülékek
  • inhalátorok
  • Bioptron lámpa
  • bölcsőhalált megelőző figyelő készülékek
  • masszírozógépek
  • TENS készülék, fájdalomcsillapító, görcsoldó készülékek
  • gyógycipők (pl.: Scholl, Dr. Batz, stb.)
  •  

 

Allianz Egészségpénztárra elszámolhatóak az optikai termékek pl.: szemüveg, keret, lencse, kontaktlencse, tároló oldatok, kiegészítők stb. saját vagy a pénztárhoz bejelentett hozzátartozók részére.

FONTOS! Az elszámolás feltétele, hogy szemüveg vagy napszemüveg csak akkor számolható el, ha annak szükségességét orvosi javaslat igazolja.

A csecsemőápolási termékek márkájuktól függetlenül adómentesen fizethetőek egészségszámlán keresztül.

 

Csecsemőápolási eszközök:

  • Cumi, cumitartó, cumis gyógyszeradagoló
  • Köldöktapasz
  • Fültisztító pálcika
  • Körtefecskendő
  • Gumibugyi, pelenka, pelenkabetét
  • Textilpelenka
  • Orrjárattisztító
  • Oto-therm gyógysapka és betét
  • Csecsemőmérleg, tálca, hosszmérő
  • Légzéskimaradás figyelő készülék, életfunkciókat figyelő bébiőr ​

Csecsemők ápolásához kozmetikai termékek:

  • Babakrém
  • Babaolaj
  • Babafürdető
  • Babasampon
  • Babahintőpor
  • Babatestápoló
  • Baba napvédő
  • Baba törlőkendő

Kismamáknak:

  • Anyatejpótló tápszer
  • Melltartóbetét mellszívó
  • Bimbókiemelő mellápoló/bimbóvédő krém
  • OGYÉI számmal rendelkező teák (pl. laktoherb tejszaporító tea) ​

Az alábbiak számolhatóak el:

  • fogászat
  • szájsebészet
  • fogszabályozás
  • szemészet
  • reumatológia
  • nőgyógyászat
  • szülészeti ellátás
  • bőrgyógyászat
  • gyermekgyógyászat
  • sebészet
  • belgyógyászat
  • orvosi rehabilitáció
  • betegszállítás
  • labordiagnosztikai és képalkotó eljárások
  • kiemelt kórházi ellátások (pl.: kórházi hotelszolgáltatás, stb.) ​

Önsegélyező szolgáltatások

Az MBH Egészségpénztárnál is elérhető a legtöbb önsegélyező szolgáltatás.

Baba születése vagy örökbefogadása esetén igényelhető 1 millió forint pénztári számládról, amennyiben a születést követő 120 napon belül ezt igényled.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy új belépőként befizetve 750 000 forintot, megkapod a maximális 150 000 forint adóvisszatérítést, miközben a születési támogatás szolgáltatással 180 nap után ki tudod venni a befizetett tőkét vagy, ha jó az időzítés, akkor akár a 150 000 Ft adóvisszatérítést is. Részletesen a születési támogatás cikkben olvashatsz erről.

Havi rendszeres kifizetésként kiegészítheted a GYED, GYES vagy GYET támogatásokat.

Maximális mérték:

  • GYED: Legfeljebb a megállapított GYED alapjául szolgáló összeg és a GYED összegének különbözete.
  • GYES, GYET: A gyermekgondozási segély, vagy gyermekgondozási támogatás folyósított összegével megegyező összeg.

Egészségpénztári számládon a 180 napos egyenlegedből felvehetsz havonta a minimálbér 15%-ának megfelelő összeget, vagyis havi 40 020 forintot, ha pénztártagként Te vagy az, aki a hitelt fizeti. Ez azt jelenti, hogy évente 12 x 40 020 forintot, azaz 480 240 forintot fizetsz be, majd veszel ki, amire jár 96 048 forint adóvisszatérítés.

A költségekkel számolva az alábbiakat kell tenned:

  1. Fizess be 43 500 forintot az első négy hónapban (40 020 Ft + 8% költség (3 480 Ft)), majd mivel 150 000 forint befizetése után a költség 8%-ról 4,5%-ra csökken, minden hónapban 41 906 forintot. (40 020 Ft + 4,5% költség (1 886 Ft).
  2. Döntsd el, hogy a hitelszámládra vagy a bankszámládra szeretnéd a támogatást.
  3. Küldd be a következő dokumentumokat:
    • Igénybejelentő nyomtatvány
    • Lakáscélú jelzáloghitel szerződés másolata
    • A hitelintézet igazolása az elmúlt 3 havi törlesztőrészlet összegéről
  4. 180 nappal később, az első 40 020 forintod ki lesz utalva bankszámládra
  5. Ha a hitelszámládra kérted a kifizetést, nincs további teendőd.
  6. Ha a saját bankszámládra kérted, a szamla@mbhep.hu e-mail címre havonta be kell küldened a törlesztőrészlet megfizetését igazoló dokumentumot (pl. folyószámla kivonat másolata vagy átutalási megbízás) és a „Lakáscélú jelzáloghitel törlesztő részletének befizetés igazolása” nyomtatványt.

Gyermekeid beiskolázási kiadásain is könnyíthetsz egészségpénztárral, ugyanis évi 266 800 forintot számolhatsz el 180 napos egyenlegedből gyermekenként taneszközökre, ruhákra stb.

Családtagod idősgondozási végző intézményben való elhelyezés napi díja után igényelhetsz kifizetést egészségpénztári számládról, amennyiben már betöltötte a nyugdíj korhatárt.

Maximális mértéke:

Az intézményi elhelyezés tartamára, az igazolt napi vagy havi díj, de legfeljebb a tárgyévi nyugdíj minimum napi vagy havi összege (2024-ben havi 28 500 Ft).

Családtag elhalálozása esetén a temetési költségek kifizetését kérheted egészsgépénztári számládról, amennyiben 120 napon belül beküldöd a temetés számláit és a szükséges igénylőlapokat. A támogatás összegének nincs felső korlátja.

Pénztártag halála esetén a temetést intéző szolgáltatásra jogosult személy az elhunyt Tag temetési költségeinek támogatását igényelheti. A támogatás összege: legfeljebb 300.000 forint. Az örökösödési eljárás befejezéséig igényelhető.

A támogatás összege: a táppénz megállapításának alapjául szolgáló összeg (pl. korábbi igazolt bér) és a folyósított táppénz összegének különbözete.

Amit tudni kell az igénybevételről:

  • A jövedelem-kiesés a keresőképtelenség első napjától számításba vehető, és a gyermek betegsége miatti keresetkiesés esetén is jár
  • Munkáltatói igazolás alapján igényelhető
  • Kizárólag a Pénztártag keresőképtelensége esetén igényelhető
  • Egyéni számla egyenleg terhére igénybe vehető szolgáltatás (Nem feltétel a 180 napja rendelkezésre álló egyenleg.)

A támogatás összege: álláskeresési járadék, nyugdíj előtti álláskeresési segély megállapításának alapjául szolgáló összeg és a folyósított összeg különbözete.

Igényelhető: az álláskeresési járadékot vagy álláskeresési segélyt megállapító határozat alapján

Jó tudni: Amennyiben igényléskor, a határozatot a kézhezvételétől számított 120 napon belül benyújtod, úgy a jogosultság kezdetéig visszamenőleg a különbözet egy összegben kifizethető, ezt követően havi kifizetésekre kerül sor. A 120 napot követően benyújtott igény esetén nincsen visszamenőleges kifizetés, és a benyújtástól havi kifizetésre kerül sor. 180 napja rendelkezésre álló egyenlegből vehető igénybe.

MBH Egészségpénztár előnyei

Mivel az egészségpénztárban tartott megtakarításaid nem védi a BEVA (befektetés védelmi alap), ezért az, hogy egy nagy bank pénztáráról van szó, extra védelmet tud nyújtani, ami csökkenti annak a kockázatát, hogy futnod kelljen a pénzed után. Emellett digitálisan is fejlett pénztárról van szó.

  • 📱 Az applikációjukon keresztül léphetsz be ügyfélportálodra. Ellenőrizheted az egyenleged vagy online fizethetsz be.
  • 💳Első kártya ingyenes.
  • 💻Ügyfélbarát honlap, amelyen keresztül kényelmesen elintézheted pénztári teendőid.

Költségek

Kisebb befizetések mellett inkább drágábbnak mondható, de 150 000 forint befizetés fölött már az olcsóbbak közé tartozik. Ha azt is nézzük, hogy a harmadik legnagyobb pénztár és kényelmi szolgáltatásokban is élen jár, akkor összességében egy igen erős pénztár.

Befizetések utáni elvonás:
Százalékos díj, amelyet minden befizetésed után levonnak.
0 - 750 000: 6,5 %
Havi tagdíj:
Nem kerül levonásra. Ez az a minimum, amelyet átlagosan havonta be kell fizetned
6 000 Ft
Kártyadíj:
Évente vonják.
0 Ft
Belépési költség:
Első befizetésből vonják le.
4 000 Ft
Kilépési költség:
Számla megszüntetéskor vonják, amennyiben van pénz a számlán.
4 000 Ft

MBH Egészségpénztár adatok

Mivel az egészségpénztári vagyont nem védi a befektetés védelmi alap (BEVA), ezért érdemes olyan pénztárat választani, amely kellően nagy vagy van mögötte nagynevű pénzügyi intézmény. Ebben segítenek az alábbi adatok.

Tagok száma:

198 148+
Kezelt vagyon:
A tagok által gyűjtött vagyon összessége, amely a pénztári számlákon van.
17,7 mrd Ft
Szolgáltató partnerek száma:
A pénztárnak szerződnie kell a szolgáltatókkal, hogy azok költségei elszámolhatók legyenek egészségpénztárral.
16 500+
Kártya elfogadók száma:
Azon szolgáltatók száma, ahol egészségkártyával közvetlenül tudsz fizetni
9 500+

Olcsó egészségbiztosítási szolgáltatás

Az egészségpénztárak egyik nagy előnye, hogy rendkívül olcsó egészségbiztosítási csomagokat tudsz igénybe venni, amelyre máshogy egyébként nem lenne lehetőséged.

Minden pénztártagra automatikusan kiterjed 18-75 év között. Havi díja 118 forint. Az alábbi szolgáltatásokat nyújtja:

  • Call center Orvosi asszisztencia és szervezés 7/24, limit nélkül.
  • Telefonos ellátásszervezés, limit nélkül.
  • Egynapos sebészeti beavatkozások, 500 000 forint keretösszeg erejéig.
  • Képalkotó diagnosztikai vizsgálatok, 350 000 forintig.
  • Kiemelt kockázatú betegségek szolgáltatása, 35 féle betegségre, 650 000 forintig.

Az egyéni számla terhére igénybe vehető biztosítás, 18-69 év közötti pénztártagok számára. Havi díja 9 900 forint. Az ebben foglalt szolgáltatások:

  • Online asszisztencia, limit nélkül.
  • Telefonos ellátásszervezés, limit nélkül.
  • Második orvosi szakvélemény, limit nélkül.
  • Járóbeteg szakellátás 300 000 forintig.
  • Laborvizsgálatok, 50 000 forint keretösszeg erejéig.
  • Diagnosztikai vizsgálatok, 150 000 forintig.
  • Kiemelt kockázatú betegségek szolgáltatása, 35 féle betegségre, 650 000 forintig.

Az egyéni számla terhére igénybe vehető biztosítás pénztártagként, 18-59 éves kor között. Havi díja 2 780 forinttól. Az ebben foglalt szolgáltatások:

  • Ellátásszervezés, limit nélkül.
  • Műtéti költség, 3 000 000 forintig.
  • Kórházi tartózkodás extra költsége, 3 000 000 forintig.

MBH Egészségpénztár vélemények

Éppen belépés előtt állsz? Olvasd el mit írtak a pénztárról mások.

Ha pedig már tagja vagy az MBH Egészségpénztárnak, akkor értékeld és oszd meg tapasztalataid.

Tartalomjegyzék

Legnépszerűbb pénztárak

Ezeket a pénztári útmutatókat látogatták a legtöbben

Prémium Egészségpénztár

OTP Egészségpénztár

Új Pillér Egészségpénztár

Patika Egészségpénztár